Welcome to Blogberry Emry, feel free to leave comment....if you feel uneasy with any post in this blog, simply click the top right button a.k.a close. thank you

Page Views

Follow jer tak kena bayar pon

~ Ber'Xplore Race di Bandara ~

Cuti semester 2 sudah tiba.....dalam pelbagai dilemma menimpa sama ada nak ambil Semester Pendek (SP) atau balik ke Malaysia bagi setiap student UKRIDA, akhirnya aku decide nak balik je ke Malaysia n mengambil SP pada masa yang sama. Syukur pada Allah apabila plan aku berhasil dan sedang mempersiapkan diri mengambil SP. Dalam post kali ni aku bukan nak story tentang SP tapi nk story pasal perjalanan yang pulang bercuti yang lepas.

Cuti semester kitaorang start tanggal 11/08/2009, setelah selesai minggu remedial. So plan asal aku nak balik tanggal 08/08/2009 tapi memandangkan kebijakan UKRIDA menyebabkan aku terpaksa tukar tiket kapal terbang ke tanggal 11/08/2009 disebabkan remedial anatomi blok 9 dibuat pada pagi tuh n sekali lagi dengan kebijakan UKRIDA telah berjaya menangguhkan ujian remedial anatomi sampai jam 10. Kebetulan pula Air Asia Indonesia buat hal pulak dengan delay flight ke jam 6 memang malang hari itu. tapi ada baiknye jugak sebab law x delay memang salah satu kene lepas kan sama ada remedial anatomi ataupun tiket air asia!!!

Yang seronoknye kn...remedial tuh aku fail lagi....manzaapppp memang UKRIDA nih nak nyedot duit mahasiswa!! nak siapkan hospital yang kekurangan budget tuh. Papepun memang geram jer hari itu macam2 masalah terjadi sampai naik fed-up tapi sabar je la kan. Selesai SP aku balik terus rumah siap-siapkan barang supaya xde yang tertinggal n kene pastikan x lebih 15kg (paham2 la Air Asia). Petang tuh aku naik cab ke Bandara Soekarnoe-Hatta yang terletak bape puluh kilometer x kire plak...tapi memang jauh lah jugak. Dalam perjalanan nak p Bandara bley pulakkan 'macet'/ traffic jam dah la time tuh dah pukul 5 petang flight aku kol 6 n nilah kali pertama aku naik Air Asia sebelum nih naik MAS jer x nak pulak risau terlepas flight kan?

Sampai jer airport aku terus jer rush masuk ke dalam n terjumpa Waie yang kebetulan satu flight delay dengan ku. Ada gak la geng law x menggagau aku nak mencari check-in kaunter yang bercampur2 flight. Inilah airport Soekarno-Hatta law korg nak tengok sangat...

ni pandangan luar la.nak tengok interior mai la datang indonesia

Ini pulak internal view...nk amik pic aku x smpat la sebab.....capek
(dalam sambungan post aku t korg taw la)

Ada something yang terjadi masa nak p check-in and boarding. Nantikan cerita yang seterusnya.....yang lagi menarik cayalah!!

TO BE CONTINUED>>>>

by x'emriust

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...