Welcome to Blogberry Emry, feel free to leave comment....if you feel uneasy with any post in this blog, simply click the top right button a.k.a close. thank you

Page Views

Follow jer tak kena bayar pon

## Lagi..lagi BENDERA ##




VIVAnews - Sekitar 15 orang dari aktivis Benteng Demokrasi Rakyat atau Bendera melakukan aksi 'penistaan' terhadap foto Perdana Menteri (PM) Malaysia Najib Tun Rajak. Mereka -maaf- mengencingi foto PM Malaysia Najib Tun Rajak.

Pantauan VIVAnews aksi itu dilakukan di Posko Bendera, Jalan Diponegoro, Menteng, Jakarta Pusat, Minggu, 25 Oktober 2009.

Ada sekitar delapan foto yang dikencingi demonstran. Usai dikencingi, rencananya foto itu akan dibakar.

Untungnya, sekitar 30 polisi yang sudah bersiaga, langsung mengambil foto-foto itu. Kepolisian dari Polsek Menteng, Jakarta Pusat, lalu membawa foto-foto yang usai diperlakukan tidak baik itu.

Tetapi, tidak ada satupun demonstran yang dibawa ke kantor polisi. Polisi yang menjaga sejak tadi juga tidak mengalami perlawanan saat mengambil foto-foto itu.

Demonstrasi ini dilakukan sebagai bentuk kekecewaan massa terhadap penyiksaan Tenaga Kerja Indonesia (TKI) di Malaysia. TKI asal Surabaya, Mautik Hani, mengalami penyiksaan di Malaysia.

"Mereka tidak kapok untuk menyiksa. kami mengecam," kata Koordinator Bendera, Mustar Bonaventura, di sela-sela aksi.

Ini merupakan aksi kedua yang kontroversial. Aktivis Bendera juga pernah melakukan sweeping terhadap warga Malaysia di sekitar Menteng.

ismoko.widjaya@vivanews.com

4 Responses so far.

  1. jaffizul says:

    g mati la lo indon bangsat!
    xsedar diri ramai kaum lo dtg malaysia merempat na cari rezeki yang halal, kitorg xwatpe pun kat kaum lo org. siap layan ngan aman ag. prempuan indon lo org lagi byk y prangai mcm bangsat mainkan perasaan lelaki malaysia. murah betol harga diri prempuan indon mudah dijual beli ngan wang ringgit. ya udah aku akui bukan semua yang perangai sebegitu, ada yang baek deh. tapi lo org mesti igt tak semua org malaysia jahat2 sampai mau ancam ngan buluh runcing lak. angan la lu orang. kalo brani mari datang la tgk sapa yang gentar. aku pantang btol bila lo org kaum indon kutuk2 org Malaysia. apa lo org igt kamu baek bangat deh? blo on sungguh! cermin diri dulu deh... buang la prasangka buruk sama org Malaysia.. baikkan semula hubungan baik yang telah terjalin sekian lama.. kita hidup berjiran, serumpun saling memerlukan.. baek2 udah jangan gadoh2.. maafla kalo comment aku ni agak kasar... emosi sket...

  2. ticnube says:

    oohooo marahh giler...muheheh.. elax2... nih nak tanya.. klu aku nak g oliday indon selamatt ker... takOt la plak.. :)

  3. x'emriust says:

    lam banyak2 negara awat la ko bley plih indon nk p bercuti???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Fanpage [Sudi-sudikan LIKE]

Click! Click!