Welcome to Blogberry Emry, feel free to leave comment....if you feel uneasy with any post in this blog, simply click the top right button a.k.a close. thank you

Page Views

Follow jer tak kena bayar pon

~ 1 Ramadhan ~



Hari ini bermulanya ibadah puasa yang harus dikerjakan oleh umat di Islam sebagai memenuhi salah satu rukun Islam yang wajib dilaksanakan oleh umat Islam. Kisah aku kali ini adalah tentang pengalaman hari pertama menyambut puasa bagi tahun kedua di Indonesia. Kalau dibandingkan tahun lepas aku berpuasa sehari setelah sampai di Jakarta, yaitu pada 30/08/2008. Tahun ini pun lebih kurang jugak x sempat nak puasa di Malaysia apabila aku pulang ke Jakarta pada 20.08.2009, yaitu pada 29 Syaaban.

Kalau di Jakarta nih kena lah bangun awl tuk sahur lebih kurang kol 4 pgi sebab subuh pkul 4:49 a.m So nak dijadikan cerita lah malam sebelum puasa tu terpadam lah lampu di lantai ku kerana suis plug terbkar menyebabkan kami berempat (termasuk sorg junior) bergelap. Memang hangin jugak la sebab pagi 1 Ramadhan pulak jadi gitu, memang bad luck tul. So kami tidur la bercahayakan lampu lilin sahaja.


Pagi tuh nasib baiklah si ibu kos menghantar cepat tukang letrik so elektrik ada blik dalam jam 9 gitu...Perjalanan puasa aku pada hari ni berjalan baik dan x rasa penat sangat sebab duk lepak kat bilik jer. Petang tu Abg Naseem ajak kami bertiga berbuka puasa sam di Pizza Hut CL(Ciputra Mall). Kami pesan 2 pizza saiz large n 2 small pizza. Law x kenyang laki saje la kan, so kami makan puas2..tenyang...total sume dalam Rp 367 000++ xperla lagipun memang kenyang gile2 n dah lame x makan pizza.



yum...yum...


HUHU...sambil makan tu sempat gak la usha2 cewek2 indonesia yg jadi pelayan tu..huhuhu =P...cun...yang amik order kami tuh..hihihi...masa kat surau tuh ade la plak sorg minah ni usha2 aku adess segan plak kot2 pakaian aku men'capap' sangat kot..hihii.

Whatever is it, today I'm feels so lucky to have a delicious dinner n I enjoyed it very much. OK that's all for now, see you later..Daa~


++ SELAMAT BERPUASA ++


by x'emriust

22.08.2009



4 Responses so far.

  1. imanshah says:

    ibu kos tu apa ya pak??

  2. x'emriust says:

    ibu kos tuh tuan rumah perempuan yang jadi pemilik rumah sewa

  3. imanshah says:

    ooooo ingat ibu ayam ke, apa ka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Fanpage [Sudi-sudikan LIKE]

Click! Click!