Welcome to Blogberry Emry, feel free to leave comment....if you feel uneasy with any post in this blog, simply click the top right button a.k.a close. thank you

Page Views

Follow jer tak kena bayar pon

~~ It's Semester 4 already! ~~


22/02/2010

Semester 4 kini telah dibuka bermakna saya harus kembali memegang buku modul, praktikum dan menghadapi exam, itu yang paling penting. Blok 14 kali ini dinamakan Muskuloskeletal II yang banyak mempelajari secara klinikal tentang penyakit dan cara pengobatannya pada sistem muskuloskeletal manusia yaitu tulang, otot dan sendi. Contoh penyakit yang akan dipelajari dalam blok ini adalah :

i) Artritis Gout
ii) Rheumatoid Arhtritis
iii) Osteo Arthritis

Semester kali ini saya diberi kelas AB yang rata-rata saya kenal and paling happy, teman-teman lama saya still ada, at least ada kawan nak sembang-sembang. Namun, agak menyedihkan dengan kaidah pembagian kelompok dan juga ruangan kuliah yang disediakan oleh pihak UKRIDA yang bagi saya agak daif memandangkan agak panas. Walaupun terdapat 4 aircond (AC) di dalam ruangan tersebut, tetapi hanya 1 sahaja yang berfungsi sebagai AC...selebihnya hanya hiasan ceiling. Huft....quite disappointed!



AC yang 'berjasa'


Tapi satu berita yang amat menggembirakan saya pada semester ini adalah, saya dipilih sebagai sipen (ketua) bagi subjek Gizi untuk Semester 4 ini. Syukur....lama mengimpikan sebenarnya hehe~ Tanx saya ucapkan pada teman-teman Indonesia yang rekomenkan nama saya =D



Posted by,

xemriust




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Fanpage [Sudi-sudikan LIKE]

Click! Click!