Welcome to Blogberry Emry, feel free to leave comment....if you feel uneasy with any post in this blog, simply click the top right button a.k.a close. thank you

Page Views

Follow jer tak kena bayar pon

Ramadhan Menjelma Lagi




Salam Ramadhan semua pengunjung yang sudi melawat blog saya! Selamat berpuasa semua, nanti raya hulur2 la duit raya kat saya ye? Macam mana? Senang aja, cuma klik iklan di sebelah atau atas, sekali klik = RM 0.10 hehehe...:P~

Tahun ini, merupakan Ramadhan ketiga saya di perantauan...mencabar juga berpuasa di sini sebab cuacanya panas terik dan mudah haus..hehehe....tapi syukur sekarang adalah cuti semester jadi bolehlah save my energy dengan bangun lewat..upss...kantoi~

Mengingatkan tiga tahun lalu, tahun 2008, saya berbuka puasa dengan bekas-bekas ahli rumah saya yang seramai 11 orang yang kini telah pergi membawa haluan kumpulan masing-masing. Pada waktu itu, setiap orang diberikan tugas masing-masing, mulai dari membeli bahan masak sampai lah memasak dan membasuh pinggan..huhu indah nya waktu itu....waktu setiap dari kami masih menghargai erti persahabatan.
Kemudian, pada tahun kedua berpuasa di perantauan pula ahli rumah ini cuma berbaki 3 orang meneruskan kehidupan. Namun kemudian kami diceriakan untuk sementara dengan kehadiran beberapa orang junior 2009. Jadi kami dapat juga buka bersama. Kadang-kadang kami kongsi duit beli makanan. Waktu itu pun saya rasa bahagia juga mempunyai kawan seperti mereka. Sedikit mengubati kesedihan yang telah melanda diri. Antara beberapa masakan yang pernah kami masak bersama seperti di bawah ini :





mee ini special masakan si Asri ex-housemate saya

Namun kebahagian yang kami jalani bersama tak kekal apabila junior di rumah kami juga keluar mencari rumah yang lebih dekat dengan teman-teman mereka, dan baru-baru ini juga teman sematriks saya, si Asri juga pergi meninggalkan saya. Genap ramadhan kali ketiga di perantauan ini, hanya sepi yang menemani saya berbuka selain teman-teman Malaysia di Facebook. Untung juga Facebook ini diciptakan supaya saya dapat lah juga berhubung dengan teman-teman lama saya.


Namun selalu saya pujuk hati dan diri untuk untuk lebih kuat bekerja dan lebih bersemangat meneruskan perjuangan di sini. Prinsip saya pegang sekarang adalah kalau sekelompok manusia membenci saya, saya akan cuba mencari sekelompok teman yang baru....begitu lah selanjutnya....moga-moga bulan Ramadhan yang penuh barakah ini dapat membuka mata dan hati teman-teman yang pernah membenci saya sampai saat ini......moga bulan yang mulai ini juga dapat menjadi perangsang kepada diri saya untuk menjadi lebih baik dari hari semalam. Insya-Allah



P/s : Kadang-kadang saya selalu bertanya apakahsudah tersurat takdir yang teman-teman saya ini akan terus meninggalkan saya ....pernah juga terdetik di hati kalau saya pula yang dapat meninggalkan teman-teman saya...






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Fanpage [Sudi-sudikan LIKE]

Click! Click!