Welcome to Blogberry Emry, feel free to leave comment....if you feel uneasy with any post in this blog, simply click the top right button a.k.a close. thank you

Page Views

Follow jer tak kena bayar pon

Pengalaman hari ini



Hari ini sangat membosankan memandangkan blackout melanda sebagian kawasan tempat tinggal aku bermula dari jam 1300 sampai jam 2000. So untuk menghilangkan kebosanan, aku pergi lah 'melawat' Central Park Mall, Jakarta Barat. Dipendekkan cerita, waktu nak keluar dari tempat parking motor, tiket parking motor aku hilang, and guess what, that cashier ask me for my KTP (ID card), SIM (driver licence) & STNK (road tax). Aku pun suddenly blank time tu sebab aku cuma ada STNK saja and the others aku tak ada..Mula-mula tunjuk Mycard, tak laku.....Oh God dammit! Luckily aku bawa driver licence Malaysia, lepas juga akhirnya.

inilah contoh STNK yang besar gedabak
[kena sumbat dalam wallet aku bila nak ke mana-mana]

So ada beberapa pengajaran yang aku dapat malam ni :


Pengajaran malam ni :

1. Jgn hilangkan kertas bayar prkg mall utk motor/mobil.

2. Jgn lupa bawa STNK (checked), SIM (lesen memandu) & KTP/pasport sebab
sangat diperlukan saat hilang tiket bayar parking.

3. Jgn tkut sbb KTP/kad pengenalan pintar (Mykad) Malaysia tak laku di Indonesia utk keadaan hlg tiket
ni.

4. Lastly bila org belakang bunyikan hon (klakson), please buat muka bodoh (mongloid face) to them.



P/s : Actually bila dah sampai rumah baru aku perasan, that 'bloody'ticket ada dalam beg galas aku. Trolololol.....




posted by,

x'emriust




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Fanpage [Sudi-sudikan LIKE]

Click! Click!