Welcome to Blogberry Emry, feel free to leave comment....if you feel uneasy with any post in this blog, simply click the top right button a.k.a close. thank you

Page Views

Follow jer tak kena bayar pon

Jangan curi laptop Macbook Apple!


Assalamualaikum & salam sejahtera gengblogger :)


Note emry :

1. Kome memang baik kalau sudi KOMEN entri

2. Kome sangat baek kalau sudi FOLLOW Blogberry Emry

3. Kome memang antara yang terbaik kalau sudi klik IKLAN... TAPI....

4. Kome tersangat sporting kalau sudi klik LIKE pada fanpage Blogberry Emry sbgai tanda sokongan pd emry.




Dari judul entri kali ni, mesti korang dah paham tentang apa bukan? Jadi senang cerita, emry nak kongsikan cerita tentang hebatnya laptop Macbook keluaran Apple [dalam kes ini, Mac Air] yang membolehkan si pemilik laptop install software remote control dari jauh. jadi kepada pencuri-pencuri (maling) yang mencuri laptop tadi akan berjaya dikesan dengan mudah sekiranya dia menggunakan laptop tersebut.

jom jenguk jap iklan penaja ni...


Dalam kes ini dilaporkan ini, laptop milik Mark Bao, seorang pelajar di University of Massachusetts di Boston, AS hilang laptop miliknya yang juga pemilik banyak perusahaan startup teknologi digital. Namun, dia tidak pasrah apalagi di dalam komputernya sudah di'install' software yang membuatnya masih boleh mengakses file-file di dalamnya secara remote (jarak jauh).



"Video tersebut memperlihatkan seorang lelaki muda berjambang yang sedang menari-nari. Mukanya jelas terlihat dan diberi judul "Jangan Curi Komputer Milik Orang yang Tahu Bagaimana Menggunakan Komputer". Video tersebut ditonton lebih dari 1 juta kali dan menjadi bahan ejekan di Youtube.

Inilah video yang dimaksudkan tadi.




+ Info asal : kompas.com


Celoteh emry : Di Indonesia ni,. kegiatan mencuri laptop sangat popular sejak belakangan ini. So agak-agak berkesan tak kalau diaplikasi ke laptop emry ye? Tapi sayangya emry tak tau software apa yang dipakai tu....



LIKE?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Fanpage [Sudi-sudikan LIKE]

Click! Click!