Welcome to Blogberry Emry, feel free to leave comment....if you feel uneasy with any post in this blog, simply click the top right button a.k.a close. thank you

Page Views

Follow jer tak kena bayar pon

Rumah Terapung di Udara


Assalamualaikum & salam sejahtera gengblogger:)


Anda semua pernah menonton filem Up? Uhh..kalau belum, nonton, anda rugi sangat-sangat sebab post kali ni ada kaitan dengan filem tersebut jadi kalau emry cerita pun anda pasti tak paham hehe.....Tapi kalau korang paham lagi bagus. Kalau dilihat dalam filem Up tersebut seorang lelaki tua menerbangkan rumahnya menggunakan beribu-ribu belon untuk menuju ke tempat yang diidam-idamkannya. Ohh..jadi apa kata kita jadikan semua itu menjadi realiti.



Suatu kumpulan saintis dalam rancangan terbaru National Geographic ini akan cuba melakukan suatu ujikaji untuk menerbangkan sebuah rumah kecil dengan menggunakan 300 belon berisi helium. Rancangan yang diberi nama How Hard Can It Be ini bakal menemui penonton National Geographic Channel pada musim luruh 2011 [bila ye? sebab kat Malaysia tak da musim luruh hehe]. Ujikaji ini juga akan membuktikan kepada anda betapa ilmu sains mampu direalisasikan dan bukan hanya sekadar teori sahaja.




























Rumah ini berjaya diterbangkan dengan ketinggian hampir 10,000 kaki



Up Up and Up


Opss before that guys, ada satu rahsia yang emry nak bongkarkan tentang Nuffnang ni. Sila klik di sini!


Celoteh Emry : Tengok belon dia lah besar mana.........


Info asal : Cupi-cupi & Mymodernmet

posted by,

x'emriust


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Fanpage [Sudi-sudikan LIKE]

Click! Click!