Welcome to Blogberry Emry, feel free to leave comment....if you feel uneasy with any post in this blog, simply click the top right button a.k.a close. thank you

Page Views

Follow jer tak kena bayar pon

Kanak-kanak Perempuan Berusia 2 Tahun Digilis Hidup-Hidup


Assalamualaikum & salam sejahtera gengblogger :)


Semakin kita menuju ke dunia serba moden, sudah pastinya kualiti hidup masyarakat menjadi semakin baik. Namun sayangnya, dalam dunia yang serba maju kini, nilai kemanusiaan sesama manusia kini tampaknya sudah semakin pupus hingga kadangkala kita sering alpa dengan apa yang terjadi di persekitaran sekeliling kita.





Video di bawah ini menggambarkan betapa "ego" nya manusia dalam mengejar duniawi sehingga kemalangan yang berlaku di hadapan mata juga tidak disedari atau malah lebih hina lagi apabila berpura-pura tidak melihat. Kemalangan yang melibatkan seorang kanak-kanak perempuan yang berusia 2 tahun (Yueyue), terjadi di Pasar Guangfo, daerah Guangqi digilis oleh 2 buah kenderaan sehingga mennyebabkan kank-kanak tersebut cedera parah.

Sebanyak 17 saksi yang melalui jalan tersebut juga tidak mahu Yueyue sehingga seorang pengutip sampah yang kebetulan lalu di situ akhirnya membantu mengalihkan kanak-kanak itu ke pinggir jalan. Hal ini disebabkan oleh undang-undang berprofil tinggi negara China yang menjatuhkan hukuman denda yang berat kepada si pesalah walaupun dengan niat untuk membantu. Oleh sebab itu, kebanyakan rakyat China teragak-agak untuk membantu mana-mana individu yang berada dalam keadaan darurat/kecemasan karena takut dipersalahkan.

Kejamnya manusia...!!!





UPDATE : Yueyue telah dilaporkan meninggal dunia.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Fanpage [Sudi-sudikan LIKE]

Click! Click!