Welcome to Blogberry Emry, feel free to leave comment....if you feel uneasy with any post in this blog, simply click the top right button a.k.a close. thank you

Page Views

Follow jer tak kena bayar pon

Teman Pengganti


 
Ketawa bersama
Menangis bersama
Ku bersumpah harap kita
Mati pun bersama

Sejak dua menjak ini
Makin kerap ku diganggu visi
Bila celik, juga bila mimpi
Aku nampak kau, tapi bukan aku yang di sisi
Dia membelaimu dengan izin dan permisi
Sentuhan katanya semuanya kau iakan
Sentuhan jari kau diamkan dan biarkan
Aku redha walau tidak ku damba
Walau hampa semuanya dah dijangka

Beberapa purnama dulu cinta bertahta
Kenangan dibina kita indah belaka
Ketawa bersama, menangis bersama
Ku bersumpah harap kita mati pun bersama
Namun hakikatnya, bukan mudah
Aku sembunyikan gulana-gundah
Segalanya kan berubah
Dengarkan apa yang ku mahu luah

*Rahsia ini
Telah lama ku pendamkan
Tiba masanya
Segala-galanya
Ku ceritakan
Aku kan pergi
Pergi ku tak akan kembali
Tiba masanya
Kau cari teman pengganti

Dalam dunia yang maya, prejudis dan bias
Kita tak terlepas dari terkena tempias
Rimas, ditindas, sembunyi dalam puisi dan kias
Tidak kau bidas, tak berpaling walau sekilas
Hanya kau yang tahu kodeksku yang kompleks
Dalam disleksia cuba kekal dalam konteks

Bila dunia seolah tak memahami
Kau sudi selami, dalami dan mengalami
Setia mendengar, sentiasa hadir
Ingat setiap ulangtahun, setiap hari lahir
Tiba pagi Syawal, kaulah yang terawal
Syawal yang terakhir ini pasti rasa janggal
70 000 hijab harus ku singkap
Ku sorok kitab balik tingkap penjara hinggap
Dalam diam ada, seorang yang ku puja
Kau teristimewa tapi dia yang sempurna



Teman Pengganti - Black ft. Malique 


Kali pertama dengar lagu ni aku rasa lagu ni sangat mendalam maksudnya......kadang-kadang pernah jugak aku rasakan yang lagu ni banyak menyelitkan cerita tentang kisah hidup aku dengan si dia dulu. Memang tak dinafikan banyak kenangan manis dan pahit sepanjang 18 bulan perhubungan aku dengan si dia namun apakan daya si dia memilih untuk pergi tinggalkan diriku untuk Mr F.. 

Namun sungguh tak kukesali dengan apa yang terjadi, malah kenangan itu semua lah membuatkan diriku kini semakin tabah dan semakin celik dalam menilai hati budi dan sifat seseorang perempuan itu apakah seseorang perempuan itu baik atau tidak, panas baran, pisau cukur kah, cintakan harta, lady boss dan banyak lagi.

Pedih hati ini bila mengingatkan waktu itu...kamoo tinggalkan ku setelah menyelongkar segala kisah silam ku dalam facebook dan twitter ku sedangkan semua itu sudah setahun berlalu namun sampai saat ini aku masih bingung mengapakah kamoo bertindak sedemikian...? Apakah kamoo cuba untuk mencari alasan perpisahan atau apakah sang power rangers tu yang mempengaruhimu? Memang tak kusangka pada saat awal perkenalan kita kau menerimaku hanya kerana untuk melupakan sang mantan yang memutuskan hubungan dengan mu. Bodoh juga kamoo kerana terlalu percaya dengan kata-kata manismu untuk bersama selamanya.

Tapi pada hari tersebut memang benar-benar tak kusangka kamoo telah menceroboh privacy Facebook ku pada saat aku sedang di masjid menunaikan solat Jumaat. Kamoo delete kesemua friends and family kamoo dalam Facebook ku tapi anehnya kenapa kamoo tak delete friends aku dari facebook kamoo  Dan sampai ke saat aku bernafas hari ini, kamoo masih berinteraksi dengan kawan2 ku di Facebook. Sungguh amat kukesali dengan perlakuanmu itu. Walaupun dari riak wajahmu tampak seperti gadis yang baik namun hakikatnya hanya Allah saja yang tahu....

Ada juga di suatu pagi Jumaat kamoo secara tiba-tiba menulis kata-kata penghinaan terhadapku dalam status BBM mu. Memang kecewa sangat-sangat perasaaan aku waktu tu. Tanpa kusangka Hamizah yang tampak dari luar seorang yang baik mula menunjukkan belang dan taringnya melampiaskan amukan marahnya....


Masihkah kau ingat semuanya bermula di sini...












Berlanjutan ke sini pula....









Walau lebih banyak pahit yang kutelan sepanjang perhubungan dengan kamoo, aku cuma mampu mendoakan agar kamoo BERUBAH lah.....jangan ingat diri kamoo sentiasa di paksi yang benar, kadang-kadang diri kita tak lepas dari kekurangan dan harus menerima pendapat dari orang sekeliling kita. Sebagai mengakhiri coretanku buat kamoo, ingin aku ucapkan :



"Selamat Ulang Tahun ke 21 buat Kamoo Nur Hamizah Zulkifli"


Semoga semakin meningkat umur kamoo, semakinmatang fikiran kamoo.... 



P/s : Tak sangka perkenalan yang bermula di Facebook (muka buku) pengakhirannya juga di Facebook. Inilah dinamakan cinta muka buku yang munafik lagi zalim. 

Aku yakin sudah pasti saat ini para lelaki yang mengelilingi kau tersenyum [ =) ] melihat pengakhiran kisah kau dan aku. Tapi alangkah indahnya jika kisah kau dan aku ini ibarat sebuah cerita yang ditayang di TV, kita sebagai penonton, dapat melihat jalan cerita yang sebenarnya terjadi serta dan menilai kembali benar atau tidak kejadian itu....





3 Responses so far.

  1. Cinta mngajar mnusia erti tabah. Air mata slalu mnjadi peneman dlm prcintaan. Jika kita x prnah merasa kecewa maka kita x kan tahu apa erti cinta.

  2. Nik says:

    moga tabah.. tak semua kisah cinta tu indah .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Fanpage [Sudi-sudikan LIKE]

Click! Click!